עד תחילת שנות ה – 2000, היינו נוהגים לחפש דירות בלוח המודעות שהתפרסם בעיתון. שורות שורות של טקסט מדכא שגורם לכל המודעות להיראות פחות או יותר אותו הדבר. לרוב, המודעות היו מוצגות ללא תמונה וכוללות מספר מצומצם של מילים על הנכס (מכיוון שהתשלום עבור מודעה היה לפי גודלה).
דוגמה לפרסום נכס בעיתונים של פעם
כדי למצוא דירה היו אנשים עורכים חיפושים בשלל עיתונים, מסמנים מודעות רלוונטיות ומבזבזים זמן על טלפונים, בירורים וסיורים פיזיים בדירות שכלל לא התקרבו למה שהם מחפשים.
עידן האינטרנט
בשנת 2005, עלה לאוויר אתר המודעות יד2, אשר שינה לחלוטין את אופן פרסום וחיפוש הדירות בישראל, כאשר כבר בשנה הראשונה היו מופרסמות בו כ – 1,000 דירות ביום.
הבשורה שהביא יד2 לשוק הפרסום וחיפוש הדירות בישראל, היא היכולת להעלות מודעה בעלות נמוכה יחסית (היום אפילו בחינם), עם פרטים רבים וכמובן, עם תמונות (ברבים).
במקביל, פרצו לחיינו הרשתות החברתיות, ופייסבוק בפרט, אשר אפשרו (אם כי בדרך מעט שונה) להציג גם כן נכסים, עם פרטים רבים וכמובן עם תמונות.
מודעות סטנדרטיות באתר יד2 ובפייסבוק (גרפיקה: RealTour)
היכולת להציג תמונות של הנכסים הביאה תועלת גם למפרסמים (בעלי דירות) וגם לקהל המחפשים בכך שקיצרה משמעותית את משך הזמן הנדרש לביצוע עסקה.
בעלי הדירות היו מקבלים פניות רק מלקוחות שמבינים פחות או יותר איך הדירה נראית, על בסיס התמונות ומצאו את הדירה כמתאימה עבורם (או לפחות כזאת ששווה בדיקה).
הלקוחות כמובן, זכו לחוויית משתמש משופרת, אשר נבעה מהיכולת לחפש נכסים באזורים ספציפיים ולסנן את הנכסים הפחות מעניינים באמצעות התרשמות מתמונות ואפשרויות סינון נוספות.
בני ה – 30+ בינינו, בטח זוכרים את הימים בהם רק חלק מהמודעות באתרים כמו יד2 היו כוללות תמונות. אף על פי שהאופציה הייתה קיימת, הרבה מאוד מפרסמים היו מתעצלים, או מתקמצנים על צילום דיגיטלי (טרום עידן הסמארטפונים) של הנכסים ומעלים מודעות ללא תמונות.
לא לקח למפרסמים הרבה זמן להבין כי התמונות משפרות משמעותית את החשיפה של המודעה שלהם ובכך מקצרות את הזמן לביצוע עסקה. והיום כמעט ולא ניתן למצוא מודעות אשר מפורסמות ללא תמונות. ואם ניתן למצוא כאלה, הרי ברור לכולם שיש בעיה כלשהי עם הנכס שבגינה הוא לא צולם.
אז איפה הבעיה?
למרות שהוסיפו רבות, התמונות לא פתרו לחלוטין את הבעיה ולפעמים הן עשויות לייצר מצגי שווא. מצד אחד, תמונות עשויות להציג נכסים טוב יותר מכפי שהם במציאות ע"י צילום מקצועי אשר מתמקד רק באזורים הטובים של הנכס. מהצד השני, אפשר לראות לא מעט מקרים בהם נכסים מוצגים דווקא בצורה לא טובה בשל צילום ברמה נמוכה, תאורה לא טובה וסיבות נוספות.
כאשר הנכסים מוצגים טוב מכפי שהם במציאות, צפויה ללקוח הפוטנציאלי אכזבה ברגע שיכנס לדירה, אשר נובעת מהפער בין הציפיה (המבוססת על התמונות שראה) למציאות בשטח. המתווכים בינינו מכירים היטב את הפרצוף של הלקוח שנכנס לדירה וברור שהוא מאוכזב ממה שהוא רואה ומשלב זה ברור שאנחנו מבזבזים את הזמן.
מהצד השני, כאשר נכס מצולם לא טוב, החשיפה שלו עלולה להיפגע, ובשל כך גם כמות הפניות שתתקבל בקשר לנכס.
בשני המקרים, השורה התחתונה היא דומה. הזמן והמשאבים שנשקיע על מנת לבצע עסקה יהיו גדולים יותר כאשר התמונות של הנכס אינן משקפות את המציאות.
מכאן אנחנו מבינים שעל מנת להשיג מקסימום פניות לגבי הנכס ומצד שני לסנן את הלקוחות שהנכס לא מתאים עבורם, שווה תמיד להציג את הנכס כפי שהוא במציאות, על יתרונותיו וחסרונותיו. רק זה יבטיח סגירה מהירה של העסקה, עם כמה שפחות בזבוזי זמן על טלפונים, הסברים וסיורים בשטח עם לקוחות שהדירה אינה מתאימה עבורם.
עידן ה - Virtual Reality (מציאות מדומה) והסיורים הוירטואלים
אומנם אתרי המודעות ושימוש ברשתות החברתיות הם עדיין הדרך הפופולרית לפרסום נכסים, אבל בשנים האחרונות פרצו לחיינו טכנולוגיות ה – VR (מציאות מדומה) ומצלמות ה – 360.
צילום 360 משומש היום במגוון דרכים – מצילום מוצרים בודדים, ועד לצילום ערים ומדינות שלמות כמו פרוייקט Google Street View, אשר שינה את העולם ואפשר מהפכה, בין השאר בעולם התיירות, על ידי כך שאפשר לכל אדם לראות רחובות וערים בכל העולם ב – 360 בלחיצת כפתור.
דרך השלום – Google Street View
במקביל למהפכה שהניעה חברת גוגל, ישנן חברות כמו חברת Matterport אשר פיתחו טכנולוגיות דומות, המאפשרות לסרוק חללים פנימיים ולייצר סיורים וירטואלים, שהם למעשה סיורים דיגיטליים בנכסים אמיתיים.
הסיור וירטואלי הוא למעשה חיבור של מספר צילומי 360 המחוברים יחדיו ומאפשרים למשתמש לסייר בחופשיות בחלל מסוים. כך באמצעות סריקה של נכס שלם (למשל דירת 4 חדרים), ניתן לייצר שיקוף המדויק ב – 100% של אותה דירה ולהציגה בפורמט דיגיטלי, כך שניתן לצפות בה מכל מקום ולהתרשם ממנה, ממש כאילו אתה נמצא בה במציאות.
דוגמא לסיור וירטואלי
דוגמה לסיור וירטואלי בדירת 4 חדרים בחיפה (צילום: RealTour)
השלב הבא של עולם הנדל"ן
כפי שתיארנו מקודם, שוק המודעות חווה אבולוציה בשני העשורים האחרונים, כאשר עבר ממודעות טקסט פשוטות בעיתונים למודעות מפורטות באתרי האינטרנט וברשתות החברתיות, הכוללות תמונות רבות.
אבולוציה זו צמצמה משמעותית את משך הזמן הנדרש לביצוע עסקה בשל חיבור יעיל יותר בין מוכרים לקונים (או משכירים ושוכרים), אך כאמור, עדיין לוקה בחסר.
השלב הבא, אשר מבטיח לייעל עוד יותר את הביצוע של עסקאות נדל"ן ולצמצם ל – 0 את הפער שחווה לקוח פוטנציאלי (בשל צפייה בתמונות שאינן משקפות את המציאות), הוא ללא ספק שלב הסיורים הוירטואליים.
סיור וירטואלי, המציג את הנכס הנדל"ני כפי שהוא מאפשר להנות מיתרונות רבים אשר עשויים לשנות בתכלית את האופן שבו אנו נוהגים לפרסם / לחפש דירות.
יתרונות עבור מחפשי דירות
לקוח פוטנציאלי שצופה בסיור וירטואלי של נכס, יכול לראות את כל החדרים בנכס, לרבות שירותים ופינות שבדר"כ לא מוצגות בתמונות הסטנדרטיות באתרי המודעות וברשתות החברתיות. בכך, הוא יכול לחסוך סיורים פיזיים בדירות רבות ואולי אפילו לא לעשות סיורים פיזיים כלל.
תוך מספר שנים מרבית הדירות יוצגו באמצעות סיור וירטואלי ועסקאות נדל"ן יסגרו מרחוק, כאשר הקונה והמוכר יפגשו רק על מנת לחתום על החוזה (סביר שבעתיד גם שלב זה יוכל לקרות בצורה נוחה באמצעות האינטרנט).
• אפשרות להציג את הנכס לעוד בני משפחה לפני קבלת החלטה (הורים, בני זוג, ילדים) ללא צורך בהגעה למקום.
• חסכון בזמן על סיורים בנכסים לא רלוונטיים
יתרונות עבור מפרסמי דירות
בעלי דירות ומתווכים יכולים לצמצם למינימום את ההתעסקות עם לקוחות שהנכס לא מתאים עבורם.
סביר שהפניות שיקבלו מלקוחות שצפו בסיור הוירטואלי, הם פניות איכותיות מאוד, כאשר כל מה שנשאר לדון עליו הוא המחיר.
• פחות בזבוז זמן על שיחות, הסברים ותיאור הדירה
• פחות בזבוז זמן על סיורים בשטח עם לקוחות שהנכס לא מתאים להם
• מתווכים יכולים לייצג יותר נכסים בפחות זמן ופחות מאמץ
הסיורים הוירטואלים של חברת RealTour
חברת RealTour נמצאת היום בחזית הטכנולוגיה ויודעת לייצר סיורים וירטואלים של חללי פנים בצורה יעילה וזולה, ובכך להציע שירות ללקוחות רבים המגיעים ממגוון סקטורים בעולם הנדל"ן. בין השאר, אנו נותנים שירות למתווכי נדל"ן ויזמים המעוניינים לייעל את עבודתם ולקצר את זמני ביצוע העסקאות.
אדריכלים ומעצבי פנים המעוניינים להציג את העבודות שלהם ללקוחות פוטנציאליים ובאופן מעורר השראה.
גני אירועים ואולמות תצוגה, אשר משתמשים בסיור הוירטואלי ככלי שיווקי וחושפים את העסק שלהם לעוד אלפי לקוחות המחפשים אותם באינטרנט.
בנוסף, אנו מעניקים שירות לבעלי דירות המשכירים את הנכסים שלהם לטווחים ארוכים וקצרים, עם דגש על אלו המשתמשים בפלטפורמות כמו Airbnb ו – Booking.com, אשר קהל היעד שלהם ברובו מגיע מחו"ל.
בעלי דירות אלו מוצאים את הסיורים הוירטואלים כיעלים על מנת לסגור עסקאות ולהציג את הנכס מרחוק.
אנחנו מציעים היום מגוון חבילות משתלמות לביצוע מספר צילומים או ביצוע של צילומים בודדים ויודעים להתאים את העבודה לכל לקוח על פי דרישותיו וצרכיו.
אם יש לכם שאלות, או שאתם מעוניינים בהצעת מחיר עבור הנכס שלכם, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר באמצעות השארת פרטים בטופס למטה או באמצעות פניה אלינו ב – WhatsApp ע"י לחיצה כאן: